Dlaczego warto nagrywać podcast?
Wszędzie te podcasty… W sumie to dlaczego warto nagrywać podcast? Czemu tak wielu twórców zaczyna je tworzyć, skoro to zajmuje tyle czasu?
Nie da się ukryć – nagrywanie podcastu wiąże się z dodatkową pracą. Nawet jeśli stanie się to Twoim hobby i polubisz jego tworzenie, zabierze Ci on parę godzin z kalendarza. Nic dziwnego, że możesz wątpić w sens tego przedsięwzięcia.
W tym tekście pokażę Ci jednak, że ta praca się opłaca!
Podcast pomaga budować wizerunek eksperta
Pewnie słyszałeś już o tym, że w internecie warto budować wizerunek eksperta. O co w tym chodzi? O to, aby ludzie zaczęli kojarzyć Cię z byciem specem w danej dziedzinie.
Jednym z elementów budowania wizerunku eksperta jest dzielenie się swoją wiedzą. Kiedy odbiorcy zobaczą, że znasz się na danym zagadnieniu, łatwiej Ci zaufają i w razie konieczności to właśnie do Ciebie zwrócą się o pomoc w swoim problemie.
Jak ma się do tego podcast? Regularne nagrania napakowane wiedzą lub inspiracją na pewno wesprą Twój wizerunek. Oczywiście, że możesz równocześnie prowadzić blog albo profil w social mediach. Plus podcastu jest taki, że odbiorcy mogą Cię też usłyszeć, a dzięki temu szybciej zdecydować, czy im z Tobą po drodze. Głos czyni cuda.
Budowanie wizerunku eksperta to długi proces. Równie długie może być budowanie społeczności wokół Twojego podcastu. To jednak świetnie owocuje, bo odbiorcy poświęcają Ci dużo uwagi – więcej niż na przykład przez kilka sekund w mediach społecznościowych.
Budowanie społeczności wokół podcastu
Słuchacze podcastów to dobie szybkiej konsumpcji treści niezwykle wartościowa grupa odbiorców. Poświęcają oni dużo czasu na poznanie Twoich treści: sam porównaj poświęcenie 30 minut na posłuchanie odcinka a 3 sekundy na zerknięcie na krótki filmik w social mediach.
Może być tak, że wraz z rozwojem podcastu będziesz dostawać wiadomości czy sugestie związane z tematami odcinków. To dobry sposób na podsunięcie członkom Twojej społeczności wartościowej dla nich wiedzy. Albo inspiracji lub rozrywki, bo nie każdy podcast musi edukować.
O wartości zaangażowanej społeczności w internecie słyszałeś już pewnie niejedno. Dzięki niej zbudujesz e-biznes, zwiększysz szanse na owocne wydanie książki czy nawiążesz nowe kontakty: prywatne i biznesowe. Podcast świetnie w tym pomaga.
Dzięki podcastowi dajesz się poznać
Jednym z elementów budowania wizerunku eksperta i budowania społeczności jest pokazywanie swojej pracy i życia od kuchni. Spokojnie! Wcale nie chodzi o dzielenie się prywatą i opowiadanie o całym swoim życiu. Owszem, możesz to robić, jeśli masz na to ochotę, ale nie jest to niezbędne do zgromadzenia wokół siebie ludzi zainteresowanych tematyką, która również Tobie jest bliska.
W podcaście jest miejsce na omówienie Twoich współprac z klientami albo odpowiedzenie o problemach, z którymi mierzą się Twoi klienci, i o Twoich rozwiązaniach. Bardzo możliwe, że któryś z Twoich słuchaczy też boryka się z podobnym kłopotem i ten podcast będzie dla niego bardzo przydatny!
W takim nagraniu możesz opowiedzieć, jaka była Twoja droga do obecnej profesji albo jakie napotykasz trudności w swoim biznesie. To jest właśnie pokazanie swojej pracy od kuchni. Słuchacze zwykle doceniają takie tematy i mają przekonanie, że po drugiej stronie jest ktoś, kto jest szczery i z chęcią dzieli się swoim doświadczeniem.
Dzięki podcastom poznaje się innych ludzi w internecie, a podcastowe znajomości też wiążą się z korzyściami: możesz na przykład wystąpić gościnnie u innego podcastera i w ten sposób pokazać się szerszej publiczności. A może zaprosisz kogoś do swojego odcinka?
Jak widzisz, podcast niesie za sobą mnóstwo plusów, a regularna praca przy nim wesprze Twój wizerunek eksperta i przyciągnie do Ciebie odpowiednich ludzi. Owszem, sam montaż bywa czasochłonny, dlatego jestem tutaj po to, aby Ci w tym pomóc. Porozmawiajmy o montażu podcastu!